Don't be sad. Allah is there for you.

Don't be sad. Allah is there for you.

Sunday, January 30, 2011

Keranamu ibuku...

 Di saat aku mendapat keputusan PMR 2008...alhamdulillah..aku bersyukur sangat....aku memperolehi keputusan yang aku harapkan..seperti kebiasaan insan lain...aku juga ingin pergi ke sekolah yang lebih hebat....bukannya sekolahku tidak hebat..namun aku perlu berhijrah..mencari sesuatu yang lebih baik untuk agamaku sendiri...dan pada satu hari, aku mendapat tahu bahawa  aku telah berjaya mendapat tawaran kemasukan ke KISAS..huh, betapa seronoknya hatiku saat itu..aku pun apa lagi...terus beritahu pada ayah dan makku..namun semuanya seakan tidak akan terjadi..ibuku berkata,'berkorbanlah demi smasid, mak percaya anak mak boleh berjaya walaupun berada di smasid'..aku menangis..namun aku pasrah..kerana aku yakin akan takdir yang ALLAH telah tetapkan buat aku...'Syurga itu di bawah telapak kaki ibu'...aku tidak lagi memasang hasrat untuk ke kisas..bahkan aku akan buktikan..yang aku boleh berjaya...dan keranamu ibu..aku akan terus melakukan yang terbaik untuk membalas jasa dan pengorbanan mak dan ayah yang amat aku sayangi..

2 comments:

  1. erm,so sweet dan myentuh prasaan..
    mmg bnr syurga itu dbwh kaki ibu..
    ade hikmah d sblik kjdian trsebut..
    cmne pn nad ttp mnjad pljar trbaik dan harapan skulah kami..

    ReplyDelete

Sunday, January 30, 2011

Keranamu ibuku...

 Di saat aku mendapat keputusan PMR 2008...alhamdulillah..aku bersyukur sangat....aku memperolehi keputusan yang aku harapkan..seperti kebiasaan insan lain...aku juga ingin pergi ke sekolah yang lebih hebat....bukannya sekolahku tidak hebat..namun aku perlu berhijrah..mencari sesuatu yang lebih baik untuk agamaku sendiri...dan pada satu hari, aku mendapat tahu bahawa  aku telah berjaya mendapat tawaran kemasukan ke KISAS..huh, betapa seronoknya hatiku saat itu..aku pun apa lagi...terus beritahu pada ayah dan makku..namun semuanya seakan tidak akan terjadi..ibuku berkata,'berkorbanlah demi smasid, mak percaya anak mak boleh berjaya walaupun berada di smasid'..aku menangis..namun aku pasrah..kerana aku yakin akan takdir yang ALLAH telah tetapkan buat aku...'Syurga itu di bawah telapak kaki ibu'...aku tidak lagi memasang hasrat untuk ke kisas..bahkan aku akan buktikan..yang aku boleh berjaya...dan keranamu ibu..aku akan terus melakukan yang terbaik untuk membalas jasa dan pengorbanan mak dan ayah yang amat aku sayangi..

2 comments:

  1. erm,so sweet dan myentuh prasaan..
    mmg bnr syurga itu dbwh kaki ibu..
    ade hikmah d sblik kjdian trsebut..
    cmne pn nad ttp mnjad pljar trbaik dan harapan skulah kami..

    ReplyDelete